تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - معرفی یک تکنیک درمانی بسیار ساده و مفید
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

                                         (1)John F. Barnes, PT, LMT, NCTMB

جان اف بارنز یک فیزیوتراپیست شناخته شده بین المللی، مدرس، نویسنده، و مقام برجسته در تکنیکهای آزاد سازی میوفاسیال است. در طی 50 سال تجربه و بینش خلاق، او یک رویکرد نوآورانه و بسیار موثر برای ارزیابی و درمان درد و اختلال در عملکرد در کل بدن را توسعه داده است. تکنیک آزاد سازی میوفاسیال در عرصه درمانی به عنوان یکی از موثر ترین انواع درمان و مراقبت های بهداشتی شناخته شده است.

در ویدئو زیر وی به معرفی یک تکنیک درمانی به نام بازکردن پیچش میوفاسیال (Myofascial unwinding) که بصورت انفرادی و یا با راهنمایی فیزیوتراپیست قابل اجرا می باشد، پرداخته است.

آنچه در این کلیپ جلب توجه میکند اینست که برخی روشهای درمانی که میتوانند بسیار موثر هم باشند را میتوان براحتی از دنیای اطراف الهام گرفت. آنچه کار این فیزیوتراپیست را با اهمیت کرده اینست که توانسته با تلفیق قرائن علمی و تجربی خود با این راهکار بر اعتبار آن افزوده و زمینه ساز استقبال عمومی از این روش باشد.

[http://www.aparat.com/v/kMc8n]

از آنجا که کیفیت صدای این کلیپ خیلی مناسب نمی باشد ترجمه گفتار وی در زیر آمده است:

" ما  میخواهیم به شما چیزی را نشان دهیم که به آن myofascial unwinding گویند،

کاری که به همه بیماران خود توصیه می کنیم خودشان آنرا انجام دهند. این اساساً یک مکانیزم مراقبت درونی از خود است.

آیا تاکنون به گربه و یا هر حیوان دیگری در هنگام صبح توجه کرده اید که چگونه بدن خود را کشش میدهند؟

 آیا تاکنون توجه کرده اید چطور به صورت غریزی کشش انجام میدهید و وقتی کشش انجام میدهید و هنگامیکه خود را در آن حالت نگاه میدارید یک حرکت درونی ایجاد می شود؟

من از Laura میخواهم که کشش ها را انجام دهد و شما اگر مایل هستید خود نیز این حرکات را انجام دهید.

شما میتوانید در صندلی خود باقی مانده و هنگامیکه کشش را انجام میدهید متوجه خواهید شد که در طی آن یک حرکتی ایجاد میشود،

این تقریباً مانند این است که در حال افتادن در فضایی هستید که در جهت مساعد پیش میروید.

به آن اعتماد کنید، با آن پیش بروید، وانمود کنید که یک همانند یک تلسکوپ بوده و بگذارید بدن شما، ستون مهره ها، سرتان، گردن شما هر سمتی که احساس میکنند درست است، بروند. این نقطه ای است که شما متوقف می شوید، این همان محدودیتی است که بدن شما میشناسد و این هماهنگی مجموعه ذهن و بدن است که به خوبی از شما مراقبت میکند.

در این حالت شما متوقف میشوید  تا احساس کشیدگی را تجربه کنید. در یک کشش شدید شما هیچگاه فشاری وارد نمیکنید و در این بین هیچ کاری آگاهانه انجام نمی شود بجز کشش.

شما به بخشهای درونی اجازه می دهید که از شما مراقبت کنند، و این خیلی مطبوع است، چیزی شبیه به یک رقص.

این راهیست که سایر موجودات از خویش مراقبت میکنند و راهیست که ما از شما می خواهیم از خود مراقبت نمایید و این مکمل خوبی برای برنامه های دقیق و عملی شما است.

این کار را میتوانید ایستاده، نشسته یا دراز کش بر روی یک تخت، یا بر روی زمین و یا یک قالی انجام دهید.

یک کار جالب دیگر انجام آن با موزیک است. من تلفیق با موزیک که یادآور تنفس باشد را دوست دارم.

با آن نفس بکشید، خصوصاً وقتی که به یک قسمت درگیر کننده رسیده باشید یا در یک نقطه دردناک باشید، آنرا سبک فرض کنید فقط با آن نفس بکشید، به خود اجازه دهید گاهی سبک تر عمل کنید.

 اگر فیزیوتراپیست خود را ملاقات کردید، بدن شما به فیزیوتراپیست نشان خواهد داد که کجا نیاز به اجرای تکنیک آزادسازی میوفاسیال دارد. او میتواند خود برای برطرف کردن مشکل اقدام کند یا راه را پیش روی شما بگذارد.

این یک راه بسیار مناسب است و سفارش من به شما اینست که آنرا به عنوان یک روش روزمره همچون مسواک کردن تلقی کنید.

این روش یک شکل جالب از تناسب اندام، از انعطاف پذیری است که آگاهی از وضعیت درونی را به همراه دارد، چرا که هماهنگی بین مجموعه ذهن و بدن را بوجود میآورد که امکان سالم بودن را فراهم میکند.

ممکن است دراز بکشید و نشان دهید چگونه میتوان درازکش این عمل را انجام داد، مساله کلیدی کشش است. یک اثر وجود دارد که به اثر پیزوالکتریک معروف است: وقتیکه خود شما یا فیزیوتراپیست شما فشار بر سیستم فاشیا وارد میکنید یا آنرا تحت کشش قرار میدهید، بنظر میرسد جریان انرژی زیستی بدن افزایش می یابد.

به بدن خود اجازه دهید به جایی که می خواهد برود، جایی که راحتترین بوده و میخواهد در آن مسیر کشش یابد. فقط نظارت کنید این کشیدگی به بدن اجازه انجام این کار را بدهد.

 این خوب است که از خود صدا در آورید. خوب است ناله کنید یا از خود صدا در آورید، برای مدت طولانی نفس بکشید.

 اگر فیزیوتراپیست حضور دارد میتواند به شما کمک کند. خود را همانند یک پلاستیک دراز یا تافی در نظر بگیرید که کشیده و کشیده تر میشود، با آن نفس بکشید، اجازه بدهید امتداد پیدا کند.

این نهایتاً یک جریان خفیف است، یک "حرکت" است که از درون شما نشات میگیرد. شما درگیر نمیشوید. نیازی نیست به چگونگی آن یا احساس خود فکر کنید. هر چقدر در این تکنیک و روشهایی که به شما نشان میدهیم بهتر شوید و روانتر عمل کنید این "حرکت" میتواند تقویت شده و آنوقت به بدن و ذهن خود اجازه دهید پیش برود.

حالا از لورا میخواهم بایستد و آنچه که ما بازکردن پیچش ستاره میگوییم را نشان دهد، که در حالت ایستاده چیزی شبیه ستاره را تداعی میکند.

شبیه یک ستاره با تمام نقاط در حالت کشیده، شما ساقهای خود را در حالت کشیده نگاه میدارید، تنه خود، گردن خود را در حالت کشیده قرار داده، بازوهای خود را کشش میدهید، هر آنچه را که ممکن است، طوریکه انگار فضا را لمس میکنید، نفس بکشید و از کشش لذت ببرید. هیچگاه فشار وارد نکنید.

من توصیه میکنم همه این روش را بکار ببندند. به کودکان آنرا آموزش دهید، آنها بسرعت فرا میگیرند، آنها میتوانند از آن بازی خلق کنند. اگر آنها با این عمل مشکل داشتند به آنها بگویید ژیمناست یا بالرین هستند. کشش را برایشان یک تفریح، بازی قلمداد کنید. میتوانید این کار را خانوادگی انجام دهید. آنرا با موزیک انجام دهید.

تا زمانیکه این اقدام را از درون خود انجام میدهید حتی اگر صدمه وارد نماید این چیزیست که ما به آن درد عمومی سوم میگوییم و آسیب رسان نبوده و گاهی این ناراحتی برای کشش مناسب لازم است.

این نوع درد به این معنی نیست که ما میخواهیم آسیب برسانیم، اما به عنوان بخشی از پروسه درمان لازم است که این صدمه وارد شود، ما به آن بحران درمان میگوییم، که ما باید مراحل درمان شما را برای یک یا دو یا حتی سه روز متوقف نماییم. این یک مرحله از پروسه درمان است. ما باید گاهی قبل از بهبود به بدترین حالت برسیم. لطفاً به ذهن بسپارید ما دو قدم به جلو برمیداریم و یک قدم به عقب، ما پترنهای منفی زیادی در بدن داریم که شاید برای مدت درازی در بدن ما وجود دارند و البته آنها نیز در محافظت از بدن نقش دارند.

بنابر این زمانی که شما در حال معرفی الگوهای مثبت هستید، علائمی از آزادسازی را مشاهده میکنید، اما این حرکت زیگزاگ است زیرا الگوهای منفی خیلی قوی هستند. با گذشت زمان الگوهای مثبت قوی تر شده و بهبود در ما توسعه پیدا می کند. شما دوباره مستقل شده و دوباره سلامت خود را بدست میآورید. اما هرگز تسلیم نشوید. از فیزیوتراپیست خود کمک بخواهید.

خیلی متشکرم. از لورا هم متشکرم. او یک فیزیوتراپیست فوق العاده است."  

 

(1) The National Certification Board for Therapeutic Massage & Bodywork (NCBTMB)





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، فیلم های آموزشی درباره فیزیوتراپی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، میوفاسیال، Myofascial unwinding، تمرینات درمانی، خود درمانی، ورزش درمانی، ریلیز،
لینک های مرتبط :




دوشنبه 16 مرداد 1396 08:50 ب.ظ
I have been surfing online more than 2 hours today, yet I never
found any interesting article like yours. It's pretty worth enough for me.
In my opinion, if all website owners and bloggers made good content as
you did, the web will be much more useful than ever
before.
یکشنبه 15 مرداد 1396 06:27 ب.ظ
Hello, i think that i saw you visited my blog so i came
to “return the favor”.I am attempting to find things to enhance
my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!
جمعه 13 مرداد 1396 10:16 ق.ظ
Hmm it looks like your site ate my first comment (it was super long) so
I guess I'll just sum it up what I had written and say,
I'm thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger
but I'm still new to the whole thing. Do you have any
tips for rookie blog writers? I'd definitely appreciate it.
یکشنبه 8 مرداد 1396 09:15 ب.ظ
This info is priceless. When can I find out more?
شنبه 7 مرداد 1396 02:55 ق.ظ
Hello, its pleasant paragraph on the topic of
media print, we all understand media is a fantastic source of data.
جمعه 6 مرداد 1396 06:06 ب.ظ
certainly like your web-site however you have to take a look at the
spelling on quite a few of your posts. Several of them are rife
with spelling issues and I to find it very bothersome to inform the truth however I will definitely come back again.
شنبه 24 تیر 1396 06:43 ب.ظ
Everyone loves what you guys are usually up too.
Such clever work and coverage! Keep up the great works guys I've included
you guys to our blogroll.
دوشنبه 12 تیر 1396 07:55 ق.ظ
Hi, Neat post. There's an issue along with your site in web explorer, may test this?
IE nonetheless is the market leader and a large
part of other people will omit your excellent writing due to this problem.
یکشنبه 4 تیر 1396 11:16 ب.ظ
Because the admin of this web page is working, no hesitation very quickly it will be famous,
due to its feature contents.
دوشنبه 1 خرداد 1396 10:39 ب.ظ
Thanks for some other informative website. The place else may just I get
that kind of information written in such an ideal manner?
I have a venture that I'm simply now running on, and I have
been on the glance out for such information.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:15 ب.ظ
Saved as a favorite, I like your web site!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 07:43 ب.ظ
There's definately a great deal to find out about this issue.
I really like all the points you have made.
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:51 ب.ظ
These are really impressive ideas in about blogging.
You have touched some nice things here. Any way keep up wrinting.
یکشنبه 27 فروردین 1396 07:05 ق.ظ
Hello there, I discovered your blog via Google at the same time as searching
for a related subject, your site came up, it appears good.
I have bookmarked it in my google bookmarks.
Hello there, simply turned into aware of your blog thru Google, and located that it's truly informative.
I'm going to be careful for brussels. I will appreciate for
those who continue this in future. Many other folks shall be benefited from your writing.
Cheers!
جمعه 25 فروردین 1396 07:38 ب.ظ
Attractive section of content. I just stumbled upon your web
site and in accession capital to assert that I get in fact enjoyed account your
blog posts. Any way I will be subscribing to your augment and even I achievement
you access consistently rapidly.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 07:47 ب.ظ
Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon every day.
It's always helpful to read through articles from other authors and practice a little something
from other sites.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:22 ب.ظ
Can you tell us more about this? I'd care to find out more details.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر