تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - چگونه نگرانی را از خود دور کرده و زندگی کنیم؟
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

شاید مشاهده این عنوان(1) آنهم در سایتی با مضامین درمانی در حوزه فیزیوتراپی سوال برانگیز باشد. اما با اندکی تامل درخواهید یافت که این عنوان میتواند دریچه ای به روی تمامی شیوه های درمانی رایج و نه فقط فیزیوتراپی بگشاید. این عنوان البته برای اهل کتاب و کتابخوانی شاید آشنا به نظر آید (عنوان کتابی که در فارسی با نام "نگران نباش! زندگی کن..." منتشر شد.) اما اگر نام "دیل کارنگی" (2) را نیز بر آن بیفزاییم، به یقین گروه کثیری از شما در خواهید یافت که صحبت از یک کتاب ارزشمند در تحلیل مفهوم نگرانی و ارائه راهکارهای آزموده و کاربردی برای غلبه بر یکی از بزرگترین مشکلات انسانها در طول تاریخ است.


اگر قصد ارائه بهترین توصیه را داشته باشم باید با پیشنهاد خواندن این کتاب مطلب حاضر را خاتمه دهم. اما از آنجا که حداقل تجربه شخصی بر من ثابت نموده چنین راهکاری چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت، به خصوص اگر منوط به خواندن یک کتاب چند صد صفحه ای هم باشد، در چند پست سعی خواهم کرد برخی از نکات پر اهمیت از این کتاب را نقل نمایم. امید که با مطالعه این اجمال نظر خوانندگان گرامی به اهمیت موضوع بیشتر معطوف گردد. علیرغم اینکه از نگارش این کتاب مدت زمان زیادی میگذرد (1948)، اما در عصر حاضر و دغدغه های زندگانی به سبک امروزی شاید پرداختن به این مطلب حتی از زمان نگارش آنهم ضروری تر جلوه کند. دلیلی بر این مدعا همین بس که شما در زمان مطالعه کتاب جز در مواردی که به وقایع مشخص اشاره میشود، به سختی متوجه اختلاف زمانی آن با عصر خود می شوید.

قبل از اینکه به اصل موضوع یعنی نگرانی بپردازم باید اشاره کنم که کارنگی در نگارش کتاب مذکور آنطور که خود اشاره داشته علاوه بر تجارب و دیدگاه های شخصی و مطالعاتی که قریب 7 سال به طول انجامید، در طول این مدت با اشخاص سرشناس متعددی در حوزه های مختلف مصاحبه نموده و شواهد ذکر شده را با نام و عنوان شرکت یا موسسه مربوطه ارائه داده به نحوی که هر نمونه قابل پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر توسط خوانندگان نیز می باشد. علاوه بر این به موازات دریافت دیدگاه های این افراد در آزمایشگاهی که برای غلبه بر نگرانی فراهم آورده بود، این نظرات را به بوته آزمایش سپرد.

از اینرو این دیدگاه ها را بسیار ارزشمند تر و کاربردی تر از بسیاری مستندات حاضر در این حوزه یافتم.

و اما نگرانی...

برای اینکه اهمیت موضوع را بهتر توضیح دهم قدری از قالب اصلی کتاب خارج شده و به ارائه برخی شواهد و نتایج ذکر شده در بخشهای مختلف کتاب پرداخته و سپس در پست های بعدی همسو با نظم فکری نویسنده به معرفی راهکار های پیشنهادی برای غلبه بر نگرانی خواهم پرداخت.

·         دکتر الکسیس کارل، برنده مشهور جایزه نوبل در پزشکی گفته است: « آن دسته از آدم های دنیای کسب و کار که نمی دانند چطور با نگرانی مبارزه کنند، جوان می میرند.»

·         دکتر جورف، اف مونتاگ نویسنده کتاب زخم معده عصبی نوشته است: « تو از چیزی که می خوری زخم معده نمی گیری، از چیزی که تو را می خورد زخم معده می گیری. »

·         دکتر دبلیو. سی. آلوارز از کلینیک میو در پی تحقیقی بر روی 15 هزار بیمار چنین گفته است: « زخم (معده)ها اغلب بر اساس تپه ها یا دره های استرس عاطفی عود می کنند یا ساکت می شوند.» از هر 5 هزار نفر 4 هزار نفر هیچ دلیل فیزیکی برای بیماری معدی شان نداشته اند، ترس، نگرانی، نفرت، خودخواهی زیاده از حد و ناتوانی در سازگار کردن خود  با دنیای واقعیت عمدتاً دلیل بیماری های معدی و زخم معده ها بوده اند.

·         دکتر هارولد سی. هابین از کلینیک میو در همایش سالانه ی پزشکان و جراحان امریکایی در مقاله ای اظهار داشت در تحقیق اجرایی روی 176 مدیر با متوسط سن 44.3 سال کمی بیش از یک سوم این مدیران از یکی از این سه بیماری رنج میبرند: بیماری قلبی، زخم معده و فشار خون که این مشخصه داشتن یک زندگی پر تنش و پر استرس است. چه موفقیت پر هزینه ای!

·         دکتر راسل ال. سسیل متخصص صاحب نام در زمینه آرتروز چهار تا از شایع ترین عوامل آرتروز را شکست در زندگی زناشویی، فشار ناشی از مشکلات مالی، تنهایی و نگرانی، و تنفر و رنجش های درازمدت عنوان کرد. البته وی این مورد را شایع ترین عوامل و نه تنها دلایل عنوان کرد.

·         دکتر ویلیام آی. ال. مک گنیگل در جمع انجمن دندانپزشکان امریکا گفت: « احساسات ناخوشایند مانند احساسات ناشی از نگرانی، ترس و غرولند ممکن است موازنه کلسیم بدن را به هم بزند و موجب پوسیدگی دندان شود.»

·         ارتباط نگرانی با تیروئید نیز در موارد متعدد ذکر شده است.

·         ارتباط نگرانی، استرس، بی خوابی و نظایر آن با دردهای میوفاسیال نیز مقوله تایید شده ای است که خارج از بحث کتاب حاضر به آن پرداخته خواهد شد. 


 

در پایان این بخش تنها به یکی از قوانین مطرح شده در مواجهه با نگرانی که از ویلیس اچ. کاریر (رئیس شرکت معروف کاریر و شخصی که صنعت تهویه را راه اندازی کرد) نقل شده است، اشاره می کنم و ادامه بحث را به پست های بعدی موکول می کنم.

اگر با مشکل نگران کننده ای دست و پنجه نرم می کنی این سه اقدام را انجام بده:

1-      از خودت بپرس : « بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد چیست؟ »

2-      اگر مجبور هستی، آماده باش که آنرا بپذیری.

3-      بعد با آرامش جلو برو و این بدترین وضعیت ممکن را تا حد امکان بهبود ببخش.

                                  ادامه دارد ....

                                                          قسمت بعد


نویسنده: داریوش پورمند

پی نویس:

(1) ?How to stop worrying and start living  (نگران نباش! زندگی کن، دیل کارنگی، ترجمه فرخ بافنده)

(2) Dale Carnegie





نوع مطلب : مقالات عمومی، 
برچسب ها : نگرانی، دیل کارنگی، نگران نباش زندگی کن،
لینک های مرتبط :




دوشنبه 16 مرداد 1396 10:54 ق.ظ
This piece of writing is actually a nice one it helps new internet visitors,
who are wishing in favor of blogging.
جمعه 13 مرداد 1396 05:08 ق.ظ
These are truly great ideas in about blogging. You have touched some nice factors here.
Any way keep up wrinting.
یکشنبه 8 مرداد 1396 10:09 ب.ظ
Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and
you're just too excellent. I really like what you have acquired here, really like
what you're saying and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care
for to keep it sensible. I can't wait to read far
more from you. This is really a great website.
جمعه 6 مرداد 1396 07:22 ق.ظ
Hey There. I found your blog using msn. This is a really well written article.
I will be sure to bookmark it and return to read
more of your useful info. Thanks for the post. I'll certainly comeback.
یکشنبه 11 تیر 1396 01:30 ب.ظ
Thanks for finally writing about >رویکردهای نوین
در فیزیوتراپی - چگونه نگرانی
را از خود دور کرده و زندگی کنیم؟ <Liked it!
یکشنبه 11 تیر 1396 05:57 ق.ظ
First of all I would like to say superb blog!
I had a quick question which I'd like to ask if you don't mind.

I was interested to know how you center yourself and clear your thoughts
prior to writing. I have had a tough time clearing my thoughts in getting my thoughts
out. I truly do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually lost just trying to figure
out how to begin. Any recommendations or hints? Appreciate it!
شنبه 3 تیر 1396 02:43 ب.ظ
First off I would like to say terrific blog! I had a quick question which I'd like to ask if you don't mind.
I was interested to find out how you center
yourself and clear your thoughts prior to writing.
I have had difficulty clearing my thoughts in getting my ideas
out there. I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15
minutes are wasted just trying to figure out how
to begin. Any suggestions or tips? Thanks!
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 07:26 ب.ظ
I was recommended this blog by my cousin. I am not
sure whether this post is written by him as nobody else
know such detailed about my problem. You're
incredible! Thanks!
پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 04:15 ق.ظ
Woah! I'm really digging the template/theme of this website.
It's simple, yet effective. A lot of times it's tough to get that
"perfect balance" between usability and appearance.
I must say that you've done a very good job with this.
Additionally, the blog loads super quick for me on Internet explorer.
Exceptional Blog!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 11:10 ق.ظ
This blog was... how do you say it? Relevant!!
Finally I've found something which helped me. Thanks a lot!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 11:06 ق.ظ
Hey this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have
to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get advice
from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 09:19 ب.ظ
Hi colleagues, pleasant post and nice urging commented here, I am really enjoying by these.
شنبه 9 اردیبهشت 1396 02:22 ب.ظ
Because the admin of this website is working, no
uncertainty very shortly it will be renowned, due to its feature contents.
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 03:53 ق.ظ
Hi, I do believe this is an excellent web site. I stumbledupon it
;) I am going to revisit once again since i have book marked it.

Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue
to guide other people.
یکشنبه 27 فروردین 1396 07:51 ب.ظ
Wow, fantastic blog structure! How lengthy have you been blogging for?
you make blogging glance easy. The full glance of
your web site is wonderful, let alone the content material!
شنبه 26 فروردین 1396 02:51 ب.ظ
I do believe all of the ideas you've introduced in your post.
They are really convincing and will certainly work.
Nonetheless, the posts are very brief for novices.
May you please lengthen them a little from next time?
Thank you for the post.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر