رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

حرکت هفتم: External Rotation With Arm Abducted 90° (چرخش به بیرون با بازوی دور شده با زاویه900)

 

عضله اصلی درگیر: Infraspinatus and teres minor

شما باید این حرکت را قسمت بالای پشت خود و پشت شانه احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: از یک کش با مقاومت کم (تراباند سبک) استفاده نمایید. هنگامیکه حرکت آسان شد به 3 مجموعه با 12 تکرار افزایش دهید. در صورت دسترسی به سالن بدنسازی این تمرین میتواند بر روی دستگاه (Weight machine) انجام شود. در اینصورت از یک مربی برای آگاهی از شکل درست انجام حرکت کمک بگیرید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 8 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:


·         یک حلقه به طول 3 فوت (91/5 ساننتیمتر) با کش (تراباند) درست کرده و دو طرف را به هم ببندید. حلقه را به دستگیره در یا یک وسیله ثابت وصل کنید.

·         ایستاده و باند را با آرنج خمیده باندازه 90 درجه و بالا آمده تا ارتفاع شانه، همانند نقطه شروع در شکل نگاه دارید.

·         با نگاه داشتن سطح شانه و آرنج آرام دست خود را بالا ببرید تا در سطح سر شما قرار گیرد.

·         به آرامی به وضعیت شروع بازگشته و تکرار کنید.

نکته : اطمینان داشته باشید آرنج شما در امتداد شانه قرار داشته باشد.

 


حرکت هشتم: Internal Rotation (چرخش به داخل)

 

عضله اصلی درگیر: Pectoralis, subscapularis

شما باید این حرکت را در قفسه سینه و شانه خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: از یک کش با مقاومت کم (تراباند سبک) استفاده نمایید. هنگامیکه حرکت آسان شد به 3 مجموعه با 12 تکرار افزایش دهید. در صورت دسترسی به سالن بدنسازی این تمرین میتواند بر روی دستگاه (Weight machine) انجام شود. در اینصورت از یک مربی برای آگاهی از شکل درست انجام حرکت کمک بگیرید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 8 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         یک حلقه به طول 3 فوت (91/5 ساننتیمتر) با کش (تراباند) درست کرده و دو طرف را به هم ببندید. حلقه را به دستگیره در یا یک وسیله ثابت وصل کنید.

·         ایستاده و باند را با آرنج خمیده در پهلوی خود، همانند نقطه شروع در شکل نگاه دارید.

·         با نگاه داشتن آرنج در کنار خود بازوی خود را مقابل بدن خود بیاورید.

·         به آرامی به وضعیت شروع بازگشته و تکرار کنید.

نکته : آرنج شما باید چسبیده به پهلویتان قرار داشته باشد.

 

حرکت نهم: External Rotation (چرخش به خارج)

عضله اصلی درگیر: Infraspinatus, teres minor, posterior deltoid

شما باید این حرکت را قسمت بالای پشت خود و پشت شانه احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: از یک کش با مقاومت کم (تراباند سبک) استفاده نمایید. هنگامیکه حرکت آسان شد به 3 مجموعه با 12 تکرار افزایش دهید. در صورت دسترسی به سالن بدنسازی این تمرین میتواند بر روی دستگاه (Weight machine) انجام شود. در اینصورت از یک مربی برای آگاهی از شکل درست انجام حرکت کمک بگیرید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 8 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         یک حلقه به طول 3 فوت (91/5 ساننتیمتر) با کش (تراباند) درست کرده و دو طرف را به هم ببندید. حلقه را به دستگیره در یا یک وسیله ثابت وصل کنید.

·         ایستاده و باند را با آرنج خمیده در پهلوی خود، همانند نقطه شروع در شکل نگاه دارید.

·         با نگاه داشتن آرنج در کنار خود بازوی خود را به سمت بیرون ببرید.

·         به آرامی به وضعیت شروع بازگشته و تکرار کنید.

نکته : تیغه های شانه خود را هنگامیکه آرنج خود را به عقب می کشید، به سمت هم فشار دهید.

                                            ادامه دارد ....

                تمرین قبل                                               تمرین بعد  

برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا                                                 





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین شانه و کتف، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، تمرین درمانی، تمرینات درمانی، عضلات چرخاننده شانه، عضلات گرداننده بازو و شانه، ورزش شانه و بازو، حرکت تمرینی شانه،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات