تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - راهبرد های جهانی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای فعالیت های فیزیکی و سلامت (2)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اجرای توصیه سازمان بهداشت جهانی در زمینه فعالیت کودکان و نوجوانان با توجه به کاهش میزان فعالیت بدنی آنها در عصر حاضر بسیار حائز اهمیت است. در اثر تمرکز این گروه سنی بر استفاده از تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطی نوین و تغییر عادات رفتاری آنها در تمامی عرصه ها از جمله بازی و سرگرمی، برنامه ریزی از جانب خانواده ها برای ایجاد فرصت های فعالیت فیزیکی به یک ضرورت بدل شده است. شاید توصیه زیر امری بدیهی به نظر آید، اما ارائه این راهکار در چنین سطحی حکایت از عدم به توجه به موضوع در جوامع امروزی دارد.

physical activity

سطوح پیشنهادی فعالیتهای بدنی برای کودکان 5 تا 17 سال:

برای کودکان و نوجوانان فعالیتهای بدنی شامل بازی، ورزش، ایاب و ذهاب، کارهای روزمره، تفریح و سرگرمی، آموزش فیزیکی و تمرین های برنامه ریزی شده در قالب خانواده، مدرسه و فعالیت های اجتماعی می باشد.

به منظور بهبود مکانیزم تنفسی، آمادگی عضلانی، سلامت اسکلتی، قلبی عروقی و علائم سوخت و ساز سالم:

افراد رده سنی 5 تا 17 سال باید روزانه در مجموع حداقل 60 دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط تا شدید داشته باشند. فعالیت بیشتر از 60 دقیقه منجر به کسب مزایای بیشتر خواهد شد.

بیشتر فعالیت های فیزیکی روزانه باید هوازی باشند. فعالیت های شدید بدنی باید حداقل سه روز در هفته همراه با تمرینهایی برای تقویت عضلات و استخوان ها باشند. در این گروه سنی فعالیت های متمرکز بر استخوان می توانند بخشی از بازی ها، دویدن، پریدن و یا چرخش ها باشند.

این تمرینات برای تمامی کودکان و نوجوانان سالم در رده سنی 5 تا 17 سال به جز افرادی که توصیه های پزشکی خاصی داشته باشند صادق است.

physical activity

مفهوم مقدار تجمعی ورزش به معنی انجام 60 دقیقه ورزش روزانه در قالب دوره های کوتاه تر مانند 2 بخش 30 دقیقه ای می باشد.

افراد دارای ناتوانی های جسمی هم در صورت امکان باید این توصیه ها را اجرا کنند. اما این امر باید زیر نظر درمانگر و تصمیم گیری راجع به نوع و میزان تمرین مناسب انجام شود.

این توصیه ها صرفنظر از نژاد، جنسیت، قومیت و یا سطح درآمد برای کلیه کودکان و نوجوانان قابل اجرا است.

برای افراد غیر فعال اجرای یک روند افزایشی برای تحقق تدریجی حدود تعریف شده در فوق توصیه می شود. بهتر است ابتدا از یک سطح کمتر شروع کرده و بتدریج مدت، دفعات و شدت فعالیت را در یک دوره زمانی افزایش دهند. در هر صورت انجام فعالیت های فیزیکی به هر اندازه از انجام ندادن آن بهتر است.

مزایای فعالیت فیزیکی برای افراد جوان:

-          توسعه بافت اسکلتی – عضلانی سالم (همانند استخوان ها، عضلات و مفاصل)

-          توسعه سیستم قلبی عروقی سالم ( همانند قلب و ریه)

-          توسعه و بهبود توانایی سیستم عضلانی – عصبی (مثل هماهنگی ها و کنترل حرکتی)

-          حفظ تناسب وزنی

فعالیت فیزیکی همچنین در بر گیرنده مزایای روانی به منظور کنترل علائم اضطراب و افسردگی می باشد. علاوه بر این مشارکت در فعالیت های فیزیکی و بدنی می تواند در توسعه اجتماعی جوانان با فراهم آوردن فرصت برای ابراز وجود، اعتماد به نفس، تعامل اجتماعی و مشارکت کمک کند. در نهایت جوانان فعال از نظر فیزیکی در ابراز رفتارهای سالم ( و دوری از استفاده از دخانیات و مواد مخدر) و عملکرد تحصیلی بهتر، موفق تر عمل خواهند کرد.

                            ادامه دارد ....

       قسمت قبل                                                                    قسمت بعد

توصیه های تفصیلی از طرف سازمان بهداشت جهانی در کتاب الکترونیکی زیر به زبان انگلیسی ارائه شده است.

http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/44399/1/9789241599979_eng.pdf





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، 
برچسب ها : سازمان بهداشت جهانی، سلامت همگانی، فعالیت فیزیکی، فعالیت بدنی، فعالیت هوازی، فیزیوتراپی و سلامت همگانی،
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 16 شهریور 1396 04:15 ق.ظ
Hi, the whole thing is going perfectly here and ofcourse every one is
sharing data, that's in fact excellent, keep up writing.
جمعه 13 مرداد 1396 05:55 ق.ظ
What's up all, here every one is sharing such experience,
therefore it's nice to read this web site,
and I used to visit this blog every day.
جمعه 6 مرداد 1396 08:12 ق.ظ
What's up, after reading this awesome article i am
too cheerful to share my experience here with mates.
شنبه 24 تیر 1396 09:52 ب.ظ
When someone writes an post he/she retains the idea of a user in his/her brain that
how a user can know it. Therefore that's why this paragraph is amazing.
Thanks!
یکشنبه 11 تیر 1396 02:56 ب.ظ
Thanks for finally talking about >رویکردهای نوین در
فیزیوتراپی - راهبرد های جهانی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای
فعالیت های فیزیکی و سلامت (2) <Liked it!
سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 01:46 ب.ظ
Thanks very nice blog!
یکشنبه 27 فروردین 1396 10:50 ق.ظ
We are a gaggle of volunteers and starting a brand new scheme
in our community. Your website provided us with valuable info to work on.
You've performed a formidable activity and our whole community might
be thankful to you.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:16 ب.ظ
Hello it's me, I am also visiting this web site daily, this web site is actually pleasant
and the viewers are truly sharing pleasant thoughts.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر