تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - پیاده روی
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

پیاده روی یکی از سالم ترین فعالیت هایی است که می توانید برای دستیابی و حفظ تحرک فیزیکی انتخاب نمایید.

 walking

حرکات کششی فراموش نشود!

کشش به عنوان یک مرحله گرم کردن، یا وقفه ای در بین حرکات تکرارشونده و یا سرد کردن بعد از پیاده روی به شما در حرکت راحتتر، حفظ انعطاف پذیری، آزاد سازی عضلات، تحرک در مفاصل، تسکین تنش و کشیدگی یاری میرساند.

گرم کردن قبل از پیاده روی پتانسیل پیچ خوردگی، آسیب و خستگی را کم می کند. در مسیر پیاده روی به آهستگی شروع کنید تا احساس گرم شدن نمایید، بعد چند دقیقه را به انجام کشش های مناسب اختصاص دهید و سپس آنها را در انتهای پیاده روی هم تکرار نمایید. در پیاده روی های طولانی تر بهتر است که در نقطه ای در میانه راه نیز این حرکات را تکرار نمایید.

در حین کشش فراموش نکنید :

·         حرکت باید آرام و کنترل شده باشد تا جاییکه شما یک احساس خفیف کشش در عضله داشته باشید. اگر احساس این حد از کشش کم شد، آنرا کمی بیشتر نمایید اما نباید هیچگاه دردناک باشد.

·         وقتی کشش مناسب را احساس کردید، موقعیت را برای 15 تا 20 ثانیه نگاه دارید. در این وضعیت از تاب دادن و تکان دادن عضو خودداری نمایید.

·         هر کشش را 3 بار در جهت مشابه تکرار نمایید و سپس برای جهت مقابل تکرار کنید.

 walking

برای بدست آوردن تحرک، طوری برنامه ریزی نمایید که در طول روز در پریودهای حداقل 10 دقیقه ای در حرکت باشید. برای کنترل تحرک خود جمع مراحل تحرکات خود را محاسبه نمایید. تمام موارد را در طول روز جمع نمایید، طوریکه حداقل 60 دقیقه در هر روز پیاده روی داشته باشید. برای حداکثر منافع، فیزیوتراپیست ها فعالیت منظم فیزیکی و حرکات کششی را برای تحرک فیزیکی در طول سال پیشنهاد می نمایند.

 

قبل از اینکه پیاده روی را آغاز نمایید:

·         تنفس: قبل از شروع، با آرامش یک نفس عمیق بکشید، که ریه های شما را پر کرده و آنها را در کارآمدترین وضعیت خود قرار دهد. بعد از بازدم قفسه سینه را در همان موقعیت با شانه ها در وضعیت پایین و کمی به عقب حفظ نمایید. در طول پیاده روی سرعت شما باید طوری باشد که به شما اجازه انجام یک مکالمه را بدهد.

·         بازو ها: در شروع پیاده روی بازوها را در کنار خود آویزان نمایید، طوریکه از بازو تا سر انگشتان آرام و شل باشد. پس از گرم شدن به آرامی شروع به نوسان دست ها با طول کامل همزمان با گامها بنمایید. شما میتوانید با شدت بخشیدن به نوسان دستها و یا نوسان بازوها در حالت خمیده با زاویه 90 درجه تمرینات خود را بهبود بخشید. به یاد داشته باشید برای پایان بخشیدن به برنامه پیاده روی نیز حرکت بازوان خود را همانند آغاز به آرامی کاهش دهید.

 walking

تجهیزات مناسب میتواند تفاوت ایجاد نماید:

کفش های پیاده روی، کیف های کمری، کوله پشتی و غیره وسایلی برای سهولت حرکت هستند نه وسیله ای برای ایجاد فشار بیشتر. همواره تجهیزات را مناسب حال خود تبدیل کنید، نه اینکه خود را منطبق با تجهیزات نمایید.

·         به دنبال کفش مناسب باشید. فیزیوتراپیست شما می تواند پیشنهاد کفش مناسب با برنامه پیاده رویتان را بدهد.  

·         کفش های قدیمی را جایگزین نمایید. عمر متوسط کفشهای پیاده روی حدود 400 تا 600 مایل (620 تا 800 کیلومتر) می باشد.

·         شکل ظاهر و وضعیت مکانیکال بدنتان را نظارت و پایش نمایید. مطمئن باشید در وضعیت پیاده روی سرتان، شانه هایتان و مفاصل رانتان در امتداد پاهایتان هستند.

·         گامهایتان را راحت بردارید. گامهای طولانی باعث می شود باز باز راه بروید و در این حالت عضلات سفت شده و قبل از اتمام پیاده روی خسته می شوند.

·         برای راحتی مسیر راهپیمایی را برنامه ریزی نمایید. ( برای مبتدیان سطوح نسبتاً هموار، تپه های ملایم برای سطح متوسط و شیب های تندتر برای سطح پیشرفته)

·         همواره یک مسیر ثابت را برای پیاده روی انتخاب نمایید. در مسیر انتخابی تنوع ایجاد نمایید: (از شیب دار تا مسطح، پیاده رو تا چمن) این کار هم راه را جذاب مینماید و هم از آسیب های ناشی از حرکات تکراری اجتناب می نماید.

·         از بکارگیری وزنه اضافی بر مچ دست و پا خود داری نمایید، چرا که آنها باعث ایجاد فشار بیش از حد بر مفاصل شما می شود.

شما می توانید در هر فصلی از سال پیاده روی را شروع نمایید، باید این برنامه را برای تمامی فصول ادامه دهید، اما اگر در زمستان شروع نموده اید با مدت کمتر و سرعت کمتر کار را آغاز نمایید. در هر فصلی پوشش مناسب و کفش مناسب را فراموش نکنید.


تهیه و تنظیم از : فیزیوتراپیست مریم نعیمی

 ___________________________________________________________________________________

برگرفته از منابع انجمن فیزیوتراپی کانادا

لازم به توضیح است که محتویات این پست به عنوان یک سرویس عمومی تنظیم شده
 و جایگزینی برای توصیه های پزشکی، تشخیصی و درمانی محسوب نمی شود.

___________________________________________________________________________________





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، پیاده روی، اصول پیاده روی، مزایای پیاده روی، حرکات کششی، گرم کردن قبل از تمرین،
لینک های مرتبط :




شنبه 31 تیر 1396 03:55 ق.ظ
Heya! I'm at work surfing around your blog from my new iphone 4!

Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts!
Carry on the outstanding work!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:09 ب.ظ
Awesome things here. I am very glad to see your post.
Thank you so much and I'm looking forward to touch you. Will you please drop
me a mail?
شنبه 9 اردیبهشت 1396 07:42 ب.ظ
After looking into a few of the blog articles on your blog, I truly appreciate your way of writing a blog.

I book marked it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Please visit my web site too and let me know what you
think.
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:48 ب.ظ
Asking questions are in fact pleasant thing if you are not understanding something totally, but this article
presents fastidious understanding yet.
یکشنبه 27 فروردین 1396 10:51 ق.ظ
I was excited to discover this web site. I wanted to thank you for ones time for this particularly
wonderful read!! I definitely liked every bit of
it and I have you saved as a favorite to check out new
things on your website.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر