تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - تاثیر حالت قرار گرفتن (Posture) بر سلامت فیزیکی
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

posture

___________________________________________________________________________

 نکته: شاید نتوان یک کلمه واحد در فارسی معادل  Posture  پیدا کرد، اما می توان آنرا "حالت ایستادن،  نشستن، یا راه رفتن شخص"  در نظر گرفت. برای سادگی در ادامه این پست از واژه "حالت قرار گرفتن" استفاده می کنیم هر چند کاملاً منطبق با مفهوم posture نمی باشد.

_____________________________________________________________________

 قرار گرفتن در وضعیت خوب نه تنها باعث می شود شما قوی و سالم به نظر برسید، بلکه یک عامل مهم در جلوگیری از درد و صدمات می باشد. برای فعالیت های تفریحی مانند گلف، اسکیت، یوگا و یا دویدن، "حالت قرار گرفتن" در واقع تاثیر بسزایی بر عملکرد شما خواهد گذاشت. "حالت قرار گرفتن" در جلوگیری از آسیبهای محل کار ناشی از فشار کارهای تکراری یا نشستن مقابل کامپیوتر برای مدت طولانی نقش کلیدی دارد. در تمام این موارد، فیزیوتراپیست ها می توانند به شما در بهبود وضعیت تان کمک کنند.

چگونه فیزیوتراپیست ها می توانند در آسیب های مرتبط با "حالت قرار گرفتن" کمک کنند؟

اصلاح "حالت قرار گرفتن" می تواند شما را در بهبود طیفی از آسیب ها یاری رسانده و همچنین در پیشگیری از آنها موثر باشد. این موضوع همچنین یکی از عوامل مهم در آغاز برنامه های تناسب اندام یا ایجاد تغییر در برنامه های موجود است، که عملکرد طبیعی بدن را به حداکثر رسانده، خطر آسیب را حداقل می نماید. فیزیوتراپیست ها با استفاده از انواع تکنیک ها - از جمله تمرینات تعادل، توپ ثبات، کشش و دیگر راههای جنبش درمانی – راهکاری برای بهبود "حالت قرار گرفتن" و بازگرداندان بدن بیمار به تعادل کامل عملکردی آن پیشنهاد می کنند.

posture

راه کار های عملی:

• موقعیت خود را در محل کار تفییر دهید. نشستن ممتد پشت کامپیوتر و میز کار در طول روز فشار بر ستون فقرات را افزایش می دهد. بعد از 30 دقیقه نشستن، شما باید برخاسته و در اطراف قدم بزنید تا خون و مایعات به ستون فقرات جریان پیدا نماید. در صورت امکان، شما می توانید  وضعیت کار خود را با انتخاب یک ایستگاه کاری (کامپیوتر) بصورت ایستاده تغییر دهید. فیزیوتراپیست شما می تواند کشش های مناسب و ایمن و "تمرینات وقفه" را تجویز نموده و راهکارهایی درباره موقعیت صحیح اسقرار فرد در مقابل کامپیوتر را ارائه نماید.

• انعطاف پذیر باشید. سلامت بهینه ستون فقرات به معنای داشتن انعطاف پذیری در تمام جهات است. اگر قفسه سینه شما حرکت چرخشی محدودی داشته باشد، فشار بیشتری می تواند بر کمر، گردن و سایر اندام های شما وارد شود. حرکت چرخشی خویش را اینگونه آزمایش نمایید: بر روی یک صندلی بنشینید در حالیکه دستان خود را از روی شکم عبور داده اید، شما باید قادر باشید به چپ و راست بصورت متقارن طوری بچرخید که براحتی پشت خود را ببینید. اگر بین سمت چپ و راست عدم تقارن وجود دارد یا در هر سمت کاهش حرکت وجود دارد، فیزیوتراپیست شما می تواند دلیل آنرا مورد ارزیابی قرار داده، بر روی مفاصل ستون مهره ها درمانهای کایروپراکتیک انجام داده، و به شما به تمریناتی برای حفظ تحرک قفسه سینه پیشنهاد نماید.

• عضلات عمقی ستون فقرات خود را تحت کنترل داشته باشید. بعد از مواجهه با یک گردن درد یا کمر درد شما باید تلاش کنید کنترل بهینه ای بر عضلات مرکزی (core) بدست آورید. یک فیزیوتراپیست به شما  "حالت قرار گرفتن" ایده آل را نشان داده و تمریناتی را برای شما تجویز می نماید که با تقویت عضلات مرکزی بهتر بتوانید ستون فقراتتان را حمایت نمایید.

posture

• عادات  "حالت قرار گرفتن" خویش را اصلاح نمایید. شما همیشه باید نسبت به عادت هایی که در  "حالت قرار گرفتن" و موقعیت خویش دارید توجه نمایید (عاداتی نظیر: همیشه در یک گوشه مبل یا راحتی نشستن، آویزان نگاه داشتن پا بر روی میز پذیرایی، حمل همیشگی کیسه یا کیف توسط یک شانه و دست، چهار زانو نشستن، تکیه همیشگی بر روی یک آرنج و نظایر آن). فیزیوتراپیست شما می تواند دلایل این عادات رفتاری را ارزیابی نموده و راهکارهایی ارائه دهد که بتوانید به سادگی آنها را اصلاح نمایید.

posture

posture

تهیه و تنظیم از : فیزیوتراپیست مریم نعیمی

 ___________________________________________________________________________________

برگرفته از منابع انجمن فیزیوتراپی کانادا

لازم به توضیح است که محتویات این پست به عنوان یک سرویس عمومی تنظیم شده
 و جایگزینی برای توصیه های پزشکی، تشخیصی و درمانی محسوب نمی شود.

___________________________________________________________________________________





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، فیزیوتراپی و posture، حالت ایستادن و انحراف ستون مهره، تمرینات تعادلی، posture و کمر درد، نشستن پشت کامپیوتر،
لینک های مرتبط :




دوشنبه 12 تیر 1396 08:55 ق.ظ
Loving the information on this internet site, you
have done great job on the content.
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 05:02 ب.ظ
Thanks designed for sharing such a fastidious thought, article is good, thats why i have read it completely
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 11:57 ق.ظ
This info is worth everyone's attention. How
can I find out more?
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 09:16 ق.ظ
Hi would you mind letting me know which webhost you're using?
I've loaded your blog in 3 different browsers and I must say this blog loads a
lot faster then most. Can you recommend a good web hosting provider at
a reasonable price? Thank you, I appreciate it!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 10:19 ب.ظ
Wow, amazing blog structure! How long have you ever been blogging
for? you made blogging glance easy. The whole glance of your website is wonderful, as smartly as the
content material!
یکشنبه 27 فروردین 1396 08:46 ب.ظ
Can I simply say what a relief to find somebody who truly knows what they are discussing on the internet.
You certainly understand how to bring an issue to light and make it important.
A lot more people should check this out and understand this side of your story.
I was surprised you are not more popular because you
definitely have the gift.
یکشنبه 27 فروردین 1396 01:06 ق.ظ
I'm not sure why but this website is loading very slow for me.
Is anyone else having this issue or is it a problem
on my end? I'll check back later and see if the problem still
exists.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:23 ب.ظ
It's very easy to find out any matter on net as compared to textbooks, as I found
this article at this website.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر