تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - نقش فعالیت های بدنی در بیماری پارکینسون
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
parkinson

فعال شوید و فعال بمانید!

·         افراد  مبتلا به بیماری پارکینسون که تمرینات ورزشی انجام می دهند نسبت به آنها که فاقد فعالیت فیزیکی هستند، دوران بهتری را می گذرانند.

·         فعالیت بدنی باید از مراحل اولیه تشخیصی آغاز شده و مادام العمر تداوم داشته باشد.

·         استفاده از فعالیت های هوازی در کنار سایر فعالیت ها به منظور تقویت، انعطاف پذیری و حفظ تعادل علائم پارکینسون را بهبود بخشیده و احساس سلامت برای بیمار بوجود می آورد.

چرا فعالیت های هوازی:

·         فعالیت های هوازی باعث تحرک عضلات بزرگ به شیوه ای منظم در یک دوره زمانی پایدار می شود.

·         فعالیت های هوازی آمادگی جسمانی را از حیث قدرت و استقامت بهبود می بخشد.

·         فعالیت های هوازی اثر مثبتی بر سستی و گرفتگی ها از یک سو ، و خلق و خو و کیفیت زندگی از دیگر سو میگذارد.

مثال این گونه حرکات پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری، رقص، ایروبیک در آب، اسکیت و تردمیل می باشد.

چرا فعالیت های کششی و انعطاف پذیری:

·         تمرینات کششی باعث بهبود تحرک شده، دامنه حرکت را افزایش داده و خشکی و سفتی را کاهش می دهد.

·         بهبود دامنه حرکت بر طرز قرار گرفتن (posture) و توانایی راه رفتن اثر گذاشته و انجام فعالیت های روزمره را آسانتر می کند.

مثال این گونه حرکات تمرینات کششی و تای چی (Tai Chi) می باشد.

چرا فعالیت های تقویتی:

·         فعالیت های تقویتی قدرت عضلات را بهبود بخشیده، و بر سرعت پیاده روی، طرز قرار گرفتن (posture) و بهبود آمادگی جسمانی تاثیر مثبت می گذارد.

·         بهبود قدرت به کنترل آسانتر فعالیت های روزمره نظیر برخاستن از روی صندلی، کمک می نماید.

مثال این قبیل حرکات باغبانی، کار در حیاط خانه، تمرین های با وزنه یا مقاومتی (وزنه های مجزا، تراباند، وزنه های پوشیدنی) می باشد.

چرا فعالیت های تعادلی:

·         فعالیت های تعادلی طرز قرار گرفتن (posture) و پایداری را بهبود می بخشد.

·         حفظ تعادل بهتر باعث کاهش ترس از سقوط شده و به انجام وظایف روزمره یاری می رساند.

مثال: یوگا، پیاده روی

 parkinson

شروع کنید!

-          قبل از شروع تمرینات با پزشک خود مشورت نمایید، به خصوص اگر شما مشکلات سلامتی دیگری داشته یا بالای 60 سال دارید.

-          همراه با یک فیزیوتراپیست کار کنید تا یک برنامه مشخص متناسب با نیازهای شما تهیه شود. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما اطمینان دهد که حرکات را بدرستی انجام داده و آن حرکات برای شما مفید است.

-          طیف وسیعی از حرکات را انتخاب نمایید تا احساس خستگی نکنید.

-          از آن حرکات لذت ببرید! با انتخاب حرکات مورد علاقه خود تداوم انجام تمرینات را بیمه نمایید.


پیشرفت خود را ثبت کنید:

برای کنترل نشانه های پارکینسون فعالیت های فیزیکی را بخشی از زندگی روزمره خویش قرار دهید. خستگی و فقدان انگیزه دو عامل مهم می باشند که می توانند فعال بودن فرد را به چالش بکشند. از یک چارت برای کنترل این فعالیت ها استفاده نمایید.

 parkinson

نکات مهم:

-          داروهای پارکینسون خود را برای دستیابی به حداکثر تحرک به موقع مصرف نمایید.

-          3 تا 5 دقیقه برای گرم کردن در شروع و برای سرد کردن در پایان اختصاص دهید.

-          به روشی تمرین کنید که برای شما ایمن باشد. مثلاً برای حرکات تعادلی نزدیک یک سطح متعادل بایستید.

-          تمرکز کنید که حرکت را درست انجام دهید.

-          با زمانهای کوتاه تر شروع کنید و بتدریج افزایش دهید.

-        خستگی خود را در شروع و پایان فعالیت کنترل نمایید، شما باید احساس خستگی نمایید ولی خیلی خسته نشوید.

-          آب بنوشید.

-          به یک گروه بپیوندید و یا ورزش دوستان را برای انجام تمرینات بصورت مشترک بیابید.


تهیه و تنظیم از : فیزیوتراپیست مریم نعیمی

 ___________________________________________________________________________________

لازم به توضیح است که محتویات این پست به عنوان یک سرویس عمومی تنظیم شده
 و جایگزینی برای توصیه های پزشکی، تشخیصی و درمانی محسوب نمی شود.

___________________________________________________________________________________

برگرفته از Parkinson Society Canada & Canadian Physiotherapy Association documents




نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، پارکینسون، فیزیوتراپی و پارکینسون، تمرینات درمانی پارکینسون، parkinson، physyotherapy،
لینک های مرتبط :




شنبه 31 تیر 1396 10:37 ق.ظ
Hi, i think that i saw you visited my web site
thus i came to “return the favor”.I am attempting to find things to improve my website!I suppose its ok to use a few of your ideas!!
یکشنبه 11 تیر 1396 09:32 ق.ظ
Thanks for finally talking about >رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - نقش فعالیت های بدنی در بیماری پارکینسون <Loved it!
دوشنبه 1 خرداد 1396 12:06 ق.ظ
Simply want to say your article is as astonishing. The clarity in your post is just cool
and i could assume you're an expert on this subject.

Well with your permission allow me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post.

Thanks a million and please keep up the gratifying work.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:09 ب.ظ
Today, I went to the beachfront with my children. I found a sea shell and
gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She
placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is totally off
topic but I had to tell someone!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:05 ب.ظ
Heya outstanding website! Does running a blog like this require
a great deal of work? I've very little expertise
in coding but I was hoping to start my own blog soon. Anyway, should you have any recommendations or
techniques for new blog owners please share.

I know this is off topic but I just needed to ask. Many thanks!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 08:49 ب.ظ
Great blog you have here.. It's hard to find high quality writing like yours nowadays.
I seriously appreciate individuals like you! Take
care!!
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:50 ب.ظ
Good day! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any tips?
چهارشنبه 30 فروردین 1396 02:34 ب.ظ
What's up, the whole thing is going fine here and ofcourse
every one is sharing information, that's in fact fine, keep up writing.
یکشنبه 27 فروردین 1396 07:38 ب.ظ
This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found
something that helped me. Many thanks!
شنبه 26 فروردین 1396 11:01 ق.ظ
Wonderful, what a webpage it is! This web site gives useful data to us, keep it up.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 07:45 ب.ظ
We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your web site offered us with valuable info to work on. You
have done a formidable job and our whole community will be thankful to you.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:19 ب.ظ
Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website?

I'm getting tired of Wordpress because I've had issues with
hackers and I'm looking at options for another platform.
I would be awesome if you could point me in the
direction of a good platform.
یکشنبه 13 دی 1394 09:09 ب.ظ
سلام دوست عزیز خسته نباشید. من از وب سایت شما دیدن کردم و خیلی خوشم آمد. خیلی دوست دارم که با هم تبادل لینک داشته باشیم. اگر امکانش هست من را به اسم و ادرس زیر لینک کنید و خبرش رو بهم بدید. خیلی ممنون
اسم لینک: فروش مقاله
ادرس لینک: sellarticle.ir
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر