تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - تنظیم مناسب دوچرخه
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

bike

قبل از استفاده از دوچرخه باید از تنظیم آن برای شکل و ابعاد بدن خود اطمینان حاصل نمایید تا فشار بر بدن و ایجاد آسیب در حین دوچرخه سواری حداقل شود. علاوه براین تنظیم درست دوچرخه بازدهی شما را افزایش داده و باعث می شود با تلاش کمتری بتوانید مسافت طولانی تری را رکاب بزنید.

آسیب های رایج در دوچرخه سواری:

نواحی بدن که در اثر استفاده طولانی مدت دوچرخه با تنظیم نامناسب بیشتر در معرض تهدید می باشند شامل زانو، کمر، پشت و گردن می باشند. برخی از این آسیب ها شامل :

·         درگیری درد بالای زانو

·         درگیری قسمت بیرونی ران

·         تاندونیت عضلات چهارسر

·         تاندونیت کشکک

·         بیرون زدگی دیسک کمر، پشت و یا گردن

·         پیچ خوردگی مفصل کردن

·         سردرد

·         درگیری عصب میانی مچ دست

آسیب های دیگر ممکن است در اثر تصادم و یا افتادن از دوچرخه حادث شوند، نظیر:

·         شکستگی استخوان ترقوه

·         شکستگی بازو

·         رگ به رگ شدن مچ

·         در رفتگی شانه

            و موارد دیگر

تنظیم دوچرخه حتی می تواند در افزایش تعادل و کاهش خطر تصادم و افتادن نیز مفید و موثر باشد.


ارتفاع زین:

ارتفاع زین نباید خیلی کوتاه باشد، زیرا دراین حالت فشار زیادی بر زانوها (مشخصاً کشکک) وارد می نماید. بصورت ایده آل زین باید طوری تنظیم شود که زاویه زانو در بخش پایین حرکت پدال تقریباً 15 تا 25 درجه باشد، یعنی زانو در حالت حداکثر کشیدگی خیلی کم خم شده باشد. (البته در برخی منابع تا 35 درجه هم عنوان شده است) در خم حداکثری زانو یعنی در موقعیت بالایی پدال، زانو باید تقریباً 110 تا 115 درجه خم شده باشد.

bike

موقعیت زین:

موقعیت زین نباید خیلی به سمت جلو باشد. بصورت ایده آل در حرکت رو به پایین پدال، زانو باید بصورت عمودی در یک راستا با پدال باشد. اگر زین خیلی جلو باشد زانو خیلی جلوتر از مچ قرار گرفته و این فشار زیادی بر کشکک زانو وارد نموده و خطر آسیب را افزایش داده و کارایی پا را کم می نماید.

زاویه نشستن:

مطمئن شوید که زاویه نشستن راحت بوده و فشار زیاد از حد بر ناحیه اطراف زین وارد نمی کند. بصورت ایده آل سطح بالای صندلی باید با سطح زمین موازی باشد. می توانید از یک تراز برای اطمینان از زاویه صحیح زین استفاده نمایید.

bike

وضعیت طولی:

اطمینان حاصل کنید که میله فرمان خیلی دور یا خیلی نزدیک به زین نمی باشد. اگر خیلی نزدیک باشد ستون مهره ها را در یک وضعیت خم نگاه خواهد داشت، که این خود فشار بیشتری بر کمر، پشت و گردن وارد می نماید. اگر میله قرمان خیلی دور از زین باشد هم کشیدگی عضلات شانه و گردن را افزایش داده و منجر به درد گردن، سر درد و تنش شانه می شود. اگر میله های فرمان در فاصله و ارتفاع مناسب باشند شما احساس راحتی نموده و میتوانید راحتتر دوچرخه را کنترل نمایید. عضلات شانه باید در حالت آزاد باشند، دستها نباید نیروی بیش از حد وارد نمایند و آرنج باید فقط کمی خم باشد.

 

شاید در ابتدا رعایت تمام این موارد کمی دشوار بنظر برسد اما از آنجا که برای هر فرد و هر دوچرخه کافیست یکبار این تنظیمات صورت پذیرد و در طی مدت استفاده از دوچرخه از آسیب های مکرر پیشگیری شود، آنگاه ارزش این اقدام محسوس خواهد بود. 





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی و دوچرخه، آسیب های دوچرخه سوارها، کمر درد و دوچرخه، درد گردن، آسیب زانو و دوچرخه، تنظیم دوچرخه،
لینک های مرتبط :




جمعه 30 تیر 1396 04:03 ق.ظ
I loved as much as you will receive carried out right here.
The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following.
unwell unquestionably come more formerly again as exactly the
same nearly very often inside case you shield this hike.
پنجشنبه 15 تیر 1396 11:12 ب.ظ
Just what I was searching for, appreciate it for posting.
یکشنبه 11 تیر 1396 10:59 ق.ظ
Sweet blog! I found it while searching on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo
News? I've been trying for a while but I never seem to get there!
Thank you
یکشنبه 4 تیر 1396 02:26 ب.ظ
Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News.
Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for
a while but I never seem to get there! Many thanks
جمعه 29 اردیبهشت 1396 10:07 ق.ظ
I'm amazed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that's
equally educative and entertaining, and without a doubt, you have hit the nail
on the head. The problem is something not enough people are
speaking intelligently about. I'm very happy I came across this in my search
for something relating to this.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 02:04 ب.ظ
We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
Your web site offered us with valuable information to work on. You have
done a formidable job and our whole community will be thankful to you.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:13 ب.ظ
Why visitors still use to read news papers when in this technological globe
all is existing on web?
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:08 ب.ظ
Hi, I think your site might be having browser compatibility issues.

When I look at your blog in Opera, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, excellent blog!
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 07:27 ب.ظ
This website was... how do you say it? Relevant!!

Finally I've found something which helped me. Kudos!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 07:55 ب.ظ
Wow! After all I got a web site from where I be capable of actually take useful facts concerning my study
and knowledge.
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 10:09 ب.ظ
It's very simple to find out any topic on web
as compared to textbooks, as I found this paragraph at
this web page.
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:49 ب.ظ
I always spent my half an hour to read this website's articles everyday
along with a mug of coffee.
یکشنبه 27 فروردین 1396 10:09 ب.ظ
If some one wants expert view concerning blogging and site-building then i recommend him/her to pay a quick visit this
website, Keep up the nice work.
یکشنبه 27 فروردین 1396 07:07 ق.ظ
Wonderful post! We are linking to this great post on our site.
Keep up the great writing.
سه شنبه 13 بهمن 1394 07:53 ب.ظ
ممنون که علمتون رو بدون چشم داشت در اختیار مردم قرار میدید . انشالله خدا به همراهتون باشه.
فیزیوتراپیست مریم نعیمی ممنون از همراهیتان. نظرات شما باعث پشتگرمی ماست.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر