رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

سردرد با منشاء گردن یا Cervicogenic headache  یا (CGH) در اصل یک سندرم درد میوفاسیال است که ناشی از مشکلات عضلانی گردن است. انجمن بین المللی سردرد انواع سردرد را به 14 نوع تقسیم نموده است که به دو گروه اولیه و ثانویه تفکیک می شوند. CGH که از 1983 به این نام شناخته شد، در گروه ثانویه قرار می گیرد. این سردرد معمولاً از یک طرف در ناحیه پشت شروع و به سمت جلو کشیده می شود.

flexor

ضعف عضلات Deep neck flexors که در عمق ناحیه جلو گردن قرار دارند یکی از عوامل موثر بر این نوع سردرد است. تمرین زیر به منظور تقویت این عضلات طراحی شده است:

flexor

cgh

روش انجام تمرین:

·         به پشت روی زمین با زانوی خمیده دراز کشیده و ستون فقرات خویش را در وضعیت طبیعی قرار دهید (فیزیوتراپیست می تواند شما را راهنمایی کند). در صورت نیاز زیر سرتان یک حوله کوچک تا شده قرار دهید.

·         سر خود را کمی از زمین بلند کنید تا عضلات جلوی گردن خویش را احساس نمایید. البته اینها Deep neck flexors نیستند. این عضلات برای ایجاد ثبات تلاش اضافه می کنند، هر چند برای این کار طراحی نشده اند.

·         یک تکان کوچک ایجاد نمایید مانند حالتیکه سعی در مشاهده انگشتان پای خود دارید. دقت کنید که سر خود را بالا نیاورید. نباید احساس کنید عضلات جلوی گردنتان حرکت می کنند، بلکه باید از عضلاتی که در زیر آنها و در عمق قرار دارند استفاده نمایید.

·         این وضعیت را 5 ثانیه حفظ نموده و 10 بار تکرار نمایید. بتدریج مدت را افزایش دهید.

 





نوع مطلب : تمرینات درمانی، 
برچسب ها : ضعف عضلات Deep neck flexors، Deep neck flexors، تقویت عضلات Deep neck flexors، سردرد با منشاء گردن، Cervicogenic headache، CGH،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات