تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - 5 توصیه برای رهایی از درد زانو
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

                                          knee

شاید بتوان ادعا کرد همه زانو درد را تجربه کرده اند، چه این درد ناشی از التهاب مفاصل باشد یا استفاده بیش از حد از عضلاتی که از این مفصل محافظت می کنند.

خبر خوب این است که اغلب دردهای مزمن زانو قابل پیشگیری هستند. تحقیقات اخیر در مجله پزشکی انگلستان ادعا می کند که تمرینات درمانی و فیزیوتراپی به اندازه جراحی برای رهایی از درد مزمن زانو ناشی از آرتروز موثرند. فراگیری تقویت و کشش عضلات کلیدی پشتیبان زانو و راههای مشابه در مراقبت از زانو در نهایت سلامت این عضو حیاتی بدن را تضمین می کنند.

1-     تقویت عضلات سرینی

تحقیقات نشان می دهد که آسیبهای رایج زانو نظیر پارگی ACL وقتی اتفاق می افتند که عضلات بزرگ ران ضعیف هستند. پارگی ACL ( که از جمله در زنان ورزشکار 8 برابر بیشتر احتمال وقوع دارد) می تواند منجر به آسیب های دیگر شده و در دراز مدت با آرتروز زانو ارتباط پیدا می کند. ضعف عضلات gluteus maximus می تواند با هر قدمی که بر میداریم باعث عدم تعادل و فشار دردناک به سمت پایین بر مفصل ران، زانو و مچ بشود.

2-     تقویت عضلاتی که زانو را حمایت می کنند

با ضعف و یا عدم تعادل عضلات gluteus maximus  در اثر تمایل بیش از حد به نشستن، همسترینگ و عضلات داخلی ران (hip adductors) بیش از حد به کار گرفته شده و نیروی زیادی بر مفصل زانو وارد می شود. با تقویت این عضلات پشتیبان شانس گرفتگی و عدم تعادل را کاهش می دهید. بنابر این به خاطر داشته باشید این دو فرآیند مکمل و دارای اثر متقابل می باشند.

                                          knee

3-     عضلات مرکزی بدن

ضعف عضلات شکم باعث چرخش لگن به جلو شده و انحنای بیش از حد در شکم ایجاد کرده و باعث جابجایی استخوانهای پا به سمت داخل می شود. میتوانید این موضوع را امتحان کنید: قوس زیادی به کمر خود بدهید و دقت کنید که چگونه پا ها و زانو های شما تمایل به چرخش به سمت خط وسط بدنتان پیدا می کنند. با آزاد سازی قوس کمر به حرکت معکوس پاهایتان دقت کنید. تقویت عضلات مرکزی بدن به استقرار کمر در وضعیت طبیعی کمک می کند، و این باعث می شود در هنگام حرکت فشاری بر مفاصل بخصوص بر زانو وارد نشود.

علاوه بر آن تمرینات پیلاتیز (Pilates workouts) یا حتی یوگا و تمرینات عضلات مرکزی با المانهای رقص گونه هم می توانند این تقویت را بدنبال داشته باشند.

4-     وزن خود را کنترل نمایید.

وزن بیش از حد برای مردان 5 برابر و برای زنان 4 برابر احتمال آرتروز زانو را افزایش می دهد. بر اساس تحقیقات 10% کاهش وزن 28% بهبود عملکرد زانو را در پی دارد. در یک تحقیق دیگر هر 11 پوند کاهش وزن 50% احتمال آرتروز زانو را کاهش میدهد. زیرا چربی قدرت عضلات را کاهش می دهد و وزن اضافه فشار بر مفصل زانو را زیاد می کند.

5-     ملاحظه پاهای خود را بکنید.

کفشهای پاشنه بلند فشار بر مفصل زانو را تا 23% افزایش می دهد. علاوه بر آن عضلات ساق را هم مستعد گرفتگی می نماید. که این به نوبه خود از عوامل درد زانو نیز هست. زیرا منجر به وضعیتی می شود که به نام pronation شناخته می شود و باعث فشار بر زانو و مچ می شود. به تعویض کفش ورزشی خود به ازای هر 300 مایل (به طور متوسط 3 ماه) نیز توجه نمایید زیرا زیرسازی ضعیف برخی از این کفشها می تواند در روند مشکل آفرین باشد.





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، ┘- تمرین زانو، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، درد زانو، آرتروز زانو، تقویت عضلات مرکزی بدن، کشش عضلات زانو،
لینک های مرتبط :




دوشنبه 16 مرداد 1396 02:20 ب.ظ
Hi, i feel that i noticed you visited my blog thus i came to go back the want?.I'm trying to to find things to enhance my site!I assume its
ok to make use of a few of your concepts!!
جمعه 13 مرداد 1396 06:22 ب.ظ
Good day! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?

I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any
suggestions?
دوشنبه 9 مرداد 1396 09:32 ق.ظ
An outstanding share! I've just forwarded this onto a coworker who has been conducting a little research on this.
And he in fact ordered me dinner simply because I stumbled upon it for him...
lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!!
But yeah, thanks for spending time to discuss this topic here on your site.
جمعه 6 مرداد 1396 07:53 ب.ظ
It's very simple to find out any matter on web as compared to
books, as I found this paragraph at this website.
جمعه 6 مرداد 1396 07:25 ق.ظ
I savour, cause I discovered just what I was taking a look for.
You have ended my 4 day long hunt! God Bless you man. Have a
nice day. Bye
جمعه 30 تیر 1396 05:04 ب.ظ
Wow, incredible blog layout! How long have you been blogging
for? you made blogging look easy. The overall look of
your website is excellent, let alone the content!
یکشنبه 25 تیر 1396 12:40 ق.ظ
I quite like reading through an article that will make
men and women think. Also, many thanks for permitting me to comment!
یکشنبه 11 تیر 1396 01:23 ب.ظ
Thanks for finally writing about >رویکردهای نوین در فیزیوتراپی -
5 توصیه برای رهایی از درد زانو <Liked it!
شنبه 3 تیر 1396 04:01 ب.ظ
I leave a leave a response when I appreciate
a post on a website or I have something to contribute to the discussion. It's triggered by the fire communicated in the post I browsed.

And on this post رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - 5 توصیه
برای رهایی از درد زانو. I was excited enough to post a thought :)
I actually do have 2 questions for you if it's allright.
Is it only me or does it look like like some of these comments appear like
left by brain dead visitors? :-P And, if you are writing at additional online sites,
I'd like to follow you. Would you make a list the complete urls of your shared pages like your Facebook page, twitter
feed, or linkedin profile?
شنبه 27 خرداد 1396 01:56 ق.ظ
Wow, this paragraph is fastidious, my sister is analyzing these things, thus I am going to inform her.
جمعه 29 اردیبهشت 1396 12:54 ق.ظ
Every weekend i used to pay a visit this web page, because i want enjoyment, as this this website conations genuinely nice funny data too.
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 12:12 ب.ظ
I used to be recommended this web site through my cousin. I am no longer certain whether this submit is written by means of him as nobody else recognize such certain about my difficulty.
You are incredible! Thanks!
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:55 ق.ظ
Thanks for sharing your thoughts about 5. Regards
سه شنبه 29 فروردین 1396 05:11 ب.ظ
I like the valuable information you provide in your articles.
I will bookmark your weblog and check again here frequently.
I'm quite certain I will learn lots of new stuff right here!
Best of luck for the next!
یکشنبه 27 فروردین 1396 04:34 ب.ظ
This info is worth everyone's attention. Where can I find out more?
شنبه 26 فروردین 1396 10:57 ق.ظ
I always spent my half an hour to read this website's content every day along with a cup of coffee.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 07:42 ب.ظ
Attractive component to content. I simply stumbled upon your website and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts.
Anyway I'll be subscribing in your feeds and even I achievement you get
admission to persistently rapidly.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 07:38 ق.ظ
Having read this I believed it was extremely enlightening.

I appreciate you taking the time and effort to put this article together.

I once again find myself spending a significant amount of
time both reading and posting comments. But so what,
it was still worth it!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر