تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - چرخش قدامی لگن (anterior pelvic tilt)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

anterior pelvic tilt یا APT یا چرخش قدامی لگن یک مشکل استقراری (Posture problem) است که افراد زیادی به آن مبتلا می شوند. در عمل باسن به سمت بیرون و شکم به سمت جلو می چرخد. این یک مشکل اسکلتی-عضلانی محسوب شده و اقداماتی نظیر کاهش چربی شکم نیز نمی تواند باعث برطرف شدن این وضعیت شود. شکل زیر وضعیت نامناسب استقرار و چرخش به جلو مفصل ران را نشان می دهد.

apt1

 به دو فلش تصویر سمت چپ توجه نمایید:

 (Erector spinae muscles)  یا عضلات راست کننده ستون مهره ای در پشت از یک طرف و Rectus Femoris یا عضلات مستقیم رانی در قسمت جلوی ران کوتاهی داشته و به سختی کشیده می شوند و این به نوبه خود باعث چرخش نادرست مفصل ران به جلو می شود.

اما در تصویر سمت راست دو فلش نحوه صحیح چرخش مفصل ران به عقب را نمایش می دهند. برای ایجاد این وضعیتgluteus maximus  یا عضله سرینی بزرگ  و rectus abdominis یا عضله راست شکمی نیاز به تقویت دارند.

علائم و نشانه های ایجاد APT:

درد در نواحی زیر از علائم این مشکل می باشند:


apt2

به علاوه موارد زیر از نشانه های ظاهری این مشکل می باشند:


Protruding Stomach
apt3

Hips Sticking Out

apt4

Arched Lower Back

apt5

علل بروز مشکل APT

ارتباط بین عضلات:

عضلات بافتهای انعطاف پذیری هستند که با کشش و انقباض ایجاد نیرو می کنند. عضلات اغلب به صورت معکوس هم عمل می کنند. برای مثال هنگامیکه bicep انقباض پیدا کرده و کوتاه می شود، tricep کشیده و دراز می شود. اگر tricep سفت شده و نتواند کشیده شود، نمی توانیم bicep را خم نماییم. این علاوه بر تاثیر بر حرکت، بر نحوه استقرار نیز اثر می گذارد. اگر bicep سفت شده و tricep ضعیف شود، با یک آرنج خمیده در وضعیت استراحت مواجه هستیم.

در حقیقت در مواجهه با مشکل APT با 2 گروه عضلات روبرو هستیم: یک دسته عضلاتی که غیر فعال بوده و در نتیجه ضعیف شده و نیاز به تقویت دارند و دسته دیگر عضلاتی که بیش از حد به کار گرفته و سفت شده اند و نیاز به ایجاد کشش و انعطاف پذیری دارند. اما دلیل اینکه برخی عضلات دچار کوتاهی شده و سفت می شوند، می تواند ناشی از فعالیت بیش از حد آنها و یا نگهداری مداوم آنها در وضعیت خم و کوتاه باشد. فعالیت بیش از حد این عضلات می تواند به نوبه خود ناشی از ضعف عضلات دسته اول باشد. این عدم تعادل اغلب منجر به درد حتی آسیب می شود. به عنوان مثال عضله سرینی (glutes) نقش مهمی در تعادل مفصل ران و بخش مرکزی بدن ایفاء می کند. وقتی این عضلات ضعیف می شوند، کمر برای جبران این ضعف باید نقشی را ایفاء نماید که برای آن طراحی نشده است. فعالیت بیش از حد این عضلات منجر به سفتی عضلات و کمر درد می شود.

شکل های زیر تفاوت نقش این دو دسته عضلات را نشان میدهد:


apt6

apt7


چند تمرین مفید برای APT :

 apt8

تمرینات فوق برای تقویت عضلات هدف و اصلاح استقرار مفصل ران مفید می باشند. انجام منظم این تمرینات باعث بهبود در شیوه استقرار شما و کاهش درد خواهد شد.

 

تمرینات زیر برای وضعیتAPT   مناسب نمی باشند.

apt9

این حرکات ممکن است باعث کوتاهی عضلات فلکسور باسن (Psoas) و درنتیجه تشدید استقرار نادرست مفصل ران شوند. از انجام این تمرینات مادامیکه APT در شما اصلاح نشده است، پرهیز کنید.






نوع مطلب : تمرینات درمانی، 
برچسب ها : anterior pelvic tilt، APT، فیزیوتراپی، چرخش قدامی لگن،
لینک های مرتبط :




جمعه 26 خرداد 1396 07:56 ب.ظ
I was excited to find this web site. I want to to thank you for ones time due to this
wonderful read!! I definitely savored every part
of it and i also have you book-marked to check out new things in your
web site.
یکشنبه 21 خرداد 1396 04:33 ب.ظ
Hey There. I discovered your blog the use of msn.
That is a really smartly written article. I'll be sure to bookmark it and return to learn extra of your helpful information. Thanks for the post.
I'll definitely return.
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:06 ق.ظ
Great blog here! Also your site loads up fast! What web host are you using?
Can I get your affiliate link to your host? I wish my website loaded up
as quickly as yours lol
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:05 ق.ظ
I blog quite often and I really appreciate your content.
This great article has truly peaked my interest.
I'm going to bookmark your website and keep checking for new details about once a week.
I subscribed to your RSS feed as well.
سه شنبه 2 خرداد 1396 06:18 ق.ظ
Hi there outstanding blog! Does running a blog like this require a massive amount work?
I've very little expertise in computer programming however I was hoping to start my own blog in the near future.
Anyhow, if you have any recommendations or tips for new blog owners please
share. I understand this is off subject however I just wanted to
ask. Thanks!
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 12:14 ب.ظ
I really love your blog.. Pleasant colors & theme.
Did you build this site yourself? Please reply back as
I'm hoping to create my own personal site and
would love to know where you got this from or just what the theme
is named. Many thanks!
شنبه 23 اردیبهشت 1396 07:53 ق.ظ
Hiya very nice blog!! Guy .. Beautiful .. Superb ..

I'll bookmark your web site and take the feeds additionally?
I'm happy to seek out so many useful information right here within the publish, we'd like work out extra strategies on this regard, thank you for sharing.

. . . . .
سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 03:45 ق.ظ
Loving the information on this web site, you have done outstanding job on the blog posts.
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 06:04 ب.ظ
Hello are using Wordpress for your site platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create
my own. Do you need any coding knowledge to make your own blog?
Any help would be greatly appreciated!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 07:43 ب.ظ
With havin so much content do you ever run into any problems of
plagorism or copyright infringement? My website has a lot
of exclusive content I've either authored myself or outsourced but it looks
like a lot of it is popping it up all over the web without my permission. Do
you know any techniques to help stop content from being stolen? I'd
genuinely appreciate it.
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 12:00 ب.ظ
There's certainly a lot to find out about this topic.
I love all the points you made.
سه شنبه 29 فروردین 1396 07:44 ق.ظ
great publish, very informative. I ponder why the
other experts of this sector don't notice this. You must continue your writing.
I'm confident, you've a huge readers' base already!
یکشنبه 27 فروردین 1396 04:37 ب.ظ
This is really interesting, You're a very skilled blogger.

I've joined your feed and look forward to seeking more of your wonderful post.
Also, I've shared your site in my social networks!
جمعه 25 فروردین 1396 10:16 ب.ظ
Hi! I've been reading your web site for a long time now and
finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Humble
Tx! Just wanted to tell you keep up the great job!
جمعه 25 فروردین 1396 08:31 ق.ظ
Hmm is anyone else encountering problems with the images on this
blog loading? I'm trying to figure out if its a problem on my
end or if it's the blog. Any suggestions would be greatly appreciated.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 08:07 ب.ظ
If you would like to obtain a good deal from this post then you have to apply such strategies
to your won website.
جمعه 21 آبان 1395 07:06 ق.ظ
لطفا طرز صحیح حرکات بصورت ویدیو نشان بدید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر