تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - تمرینات مناسب برای شانه منجمد (frozen shoulder)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

                                   شانه منجمد

شانه منجمد یک بیماری است که شانه سفت و دردناک شده و حرکت در تمام جهات محدود می شود. تمرینات کششی عموماً شالوده درمان شانه منجمد است. همواره قبل از اجرای تمرینات شانه خود را گرم کنید. بهترین راه برای اینکار یک دوش یا حمام آبگرم به مدت 10 تا 15 دقیقه است. یا می توانید از پد یا حوله گرم و مرطوب استفاده نمایید، هرچند ممکن است به اندازه روش اول موثر نباشد.

. این مجموعه تمرینات شامل 5 تمرین کششی و 2 تمرین تقویتی می باشد که انتشارات مدرسه پزشکی هاروارد منتشر کرده است.

در تمرینات زیر کشش را تا حد تنش پیش ببرید،  نه تا حد درد.

1-     کشش آونگی: ابتدا با این تمرین شانه خود را آرام نمایید: ایستاده و کمی به جلو خم شوید. اجازه دهید بازوی آسیب دیده آویزان شود. بازو را حول دایره کوچکی دوران دهید. (با شعاع 30 سانتیمتر) 10 چرخش در هر جهت یکبار در روز. با بهبود تدریجی قطر چرخش را زیاد کرده اما هیچگاه فشار نیاورید. در صورت آمادگی کشش را با گرفتن یک وزنه سبک (1 تا 2 کیلوگرم) بیشتر کنید.

                                   شانه منجمد

2-     کشش حوله: یک انتهای یک حوله را پشت خود نگاه داشته و انتهای دیگر را با دست دیگر بگیرید. حوله را در وضعیت افقی قرار دهید. از دست سالم کمک بگیرید تا دست آسیب دیده را به سمت بالا کشش دهید.در نوع پیشرفته این کشش حوله را از شانه سالم بیاندازید و انتهای آنرا با دست آسیب دیده گرفته و با دست سالم به سمت کمر بکشید. این حرکت را 10 تا 20 بار در روز انجام دهید.

                               شانه منجمد

3-     راه رفتن انگشت: روبروی یک دیوار به فاصله سه چهارم طول دست بایستید. دست آسیب دیده را به دیوار رسانیده و با نوک انگشتان در سطح کمر دیوار را لمس کنید. با آرنج اندکی خمیده، به آرامی همچون عنکبوت انگشتان خود را به سمت بالا راه ببرید. تا آنجا که دست را براحتی می توانید بالا بیاورید. باید انگشتان شما این کار را انجام دهند نه عضلات شانه. به آرامی (اگر لازم شد با دست سالم) دستتان را پایین آورید. این حرکت را 10 تا 20 بار تکرار نمایید.

                                  شانه منجمد

4-     دسترسی متقابل: بنشینید یا بایستید. از دست سالم برای بالا بردن دست آسیب دیده از آرنج استفاده نمایید و آنرا درمقابل بدن بالا آورید. با فشار ملایمی به شانه کشش وارد نمایید. کشش را برای 15 تا 20 ثانیه نگاه دارید. این کار را 10 تا 20 بار در روز انجام دهید.

                             شانه منجمد

5-     کشش زیر بغل: با کمک دست سالم، دست آسیب دیده را روی یک قفسه تا ارتفاع سینه بالا آورید. به آرامی زانوهای خود را خم کنید، در زیر بغل خود کشش ایجاد نمایید. خم زانوها را بآرامی زیاد کنید. با هر بار خم زانو، کشش را کمی بیشتر کنید، اما نیرو بر آن وارد نکنید. این حرکت را 10 تا 20 بار در روز تکرار نمایید.

                          شانه منجمد

اگر دامنه حرکتتان بهبود یافته است تمرینات تقویتی عضلات rotator cuff را آغاز نمایید. اما از گرم بودن شانه و انجام تمرینات کششی قبل از این تمرینات مطمئن شوید.

6-     چرخش به بیرون: با استفاده از یک کش تمرینی یا تراباند بین دستان در حالت 90 درجه و چسبیده به پهلو بایستید. قسمت پایین دست آسیب دیده را به اندازه 5 تا 7 سانتیمتر به سمت بیرون بچرخانید و این وضعیت را برای 5 ثانیه نگاه دارید. 10 تا 15 بار در روز تکرار نمایید.

                                        شانه منجمد

7-     چرخش به داخل: کنار یک درب بسته بایستید و یک سمت کش را بر دستگیره در محکم نمایید. سمت دیگر را با دست آسیب دیده گرفته و آرنج را در زاویه 90 درجه نگاه دارید. کش را 5 تا 7 سانتیمتر به سمت بدن بکشید و برای 5 ثانیه نگاه داشته و کل حرکت را 10 تا 15 بار در روز تکرار نمایید.

                                    شانه منجمد





نوع مطلب : تمرینات درمانی، ┘- تمرین شانه و کتف، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، شانه منجمد، تمرینات درمانی، تمرین درمانی، حرکات کششی، frozen shoulder،
لینک های مرتبط :




جمعه 25 آبان 1397 07:09 ب.ظ
I do not know whether it's just me or if perhaps
everyone else experiencing problems with your blog.
It appears as if some of the text in your content are running off the screen. Can someone else please provide feedback and let
me know if this is happening to them too? This might be a
problem with my internet browser because I've had this
happen previously. Thanks
چهارشنبه 23 آبان 1397 12:10 ب.ظ
Magnificent items from you, man. I've be aware your stuff prior to and you're simply
too fantastic. I really like what you have obtained here, really like what you are saying and the way in which through
which you assert it. You are making it enjoyable and you still care
for to stay it sensible. I can't wait to read much more from
you. That is actually a wonderful web site.
دوشنبه 14 آبان 1397 03:51 ق.ظ
Quest bars cheap fitnesstipsnew1 quest bars cheap 516999410492780544 quest bars cheap
whoah this blog is wonderful i love reading your articles.
Keep up the great work! You recognize, lots of persons are hunting round for
this info, you could help them greatly. quest bars cheap
fitnesstipsnew1 quest bars cheap 516999410492780544 quest bars cheap
سه شنبه 8 آبان 1397 07:20 ق.ظ
Helpful information. Fortunate me I found your site unintentionally, and I am
stunned why this coincidence didn't happened in advance!
I bookmarked it.
دوشنبه 7 آبان 1397 06:25 ب.ظ
Hello There. I found your blog using msn. This is a
really well written article. I'll make sure to bookmark it and come back to read
more of your useful info. Thanks for the post. I'll definitely
comeback.
سه شنبه 1 آبان 1397 09:43 ق.ظ
Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?
I mean, what you say is valuable and all. Nevertheless think
about if you added some great images or videos to give your posts more, "pop"!

Your content is excellent but with images and videos, this site could definitely be one of the greatest in its
niche. Terrific blog!
جمعه 27 مهر 1397 01:08 ب.ظ
Hey there! I'm at work browsing your blog from my new
iphone! Just wanted to say I love reading your blog and look
forward to all your posts! Keep up the superb work!
دوشنبه 16 مهر 1397 02:15 ب.ظ
I am truly happy to glance at this website posts which includes
tons of valuable facts, thanks for providing these statistics.
دوشنبه 16 مهر 1397 12:41 ب.ظ
Thank you a lot for sharing this with all people you really recognise
what you are talking approximately! Bookmarked. Please also talk over with my web site =).
We may have a hyperlink alternate contract among us
پنجشنبه 12 مهر 1397 09:34 ب.ظ
I'm curious to find out what blog system you're utilizing?

I'm having some small security issues with my latest site and I'd
like to find something more risk-free. Do
you have any recommendations?
دوشنبه 16 مرداد 1396 05:50 ب.ظ
My spouse and I stumbled over here coming from a different web
address and thought I may as well check things out. I like what I see so now
i'm following you. Look forward to going over your web page yet again.
یکشنبه 15 مرداد 1396 09:42 ب.ظ
Hello Dear, are you in fact visiting this website daily, if so afterward you will without doubt get fastidious
know-how.
دوشنبه 9 مرداد 1396 08:11 ق.ظ
Greetings from Los angeles! I'm bored to tears at work so I decided
to check out your site on my iphone during lunch break.

I enjoy the knowledge you present here and can't wait to take
a look when I get home. I'm amazed at how fast your blog
loaded on my phone .. I'm not even using WIFI, just 3G
.. Anyways, excellent site!
یکشنبه 8 مرداد 1396 09:22 ب.ظ
Hi to every one, it's actually a good for me to pay a quick visit this
site, it includes useful Information.
جمعه 6 مرداد 1396 07:02 ب.ظ
You really make it seem really easy with your presentation but I find this topic to be
really something which I think I'd by no means understand.

It seems too complicated and very vast for me.
I'm taking a look ahead for your next put up, I'll try to get the hang of it!
جمعه 6 مرداد 1396 06:52 ب.ظ
Hi there, every time i used to check blog posts here early in the daylight,
for the reason that i love to learn more and more.
جمعه 6 مرداد 1396 07:25 ق.ظ
Heya i'm for the first time here. I came across this board
and I find It truly useful & it helped me out a lot.

I hope to give something back and help others like you aided me.
جمعه 26 خرداد 1396 11:37 ب.ظ
Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this post plus
the rest of the website is very good.
یکشنبه 21 خرداد 1396 03:42 ب.ظ
Some genuinely terrific work on behalf of the owner of this
site, dead great content.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:02 ب.ظ
Thank you for the good writeup. It actually was a enjoyment account it.
Glance complicated to far added agreeable from you! However, how can we communicate?
سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 03:54 ق.ظ
Hello my friend! I want to say that this post is awesome, great
written and include approximately all vital infos. I'd like to look more posts like this.
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 06:04 ب.ظ
Incredible! This blog looks exactly like my old one!
It's on a completely different subject but it has pretty
much the same page layout and design. Wonderful choice of colors!
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 01:38 ب.ظ
Hey There. I discovered your weblog the usage of msn.
This is a very neatly written article. I'll be sure to bookmark it and return to read extra
of your useful information. Thanks for the post.
I'll certainly return.
سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 06:19 ب.ظ
I've learn several just right stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting.
I wonder how much attempt you put to create this
type of wonderful informative web site.
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 08:43 ق.ظ
Hey there! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out
and tell you I truly enjoy reading through your posts.
Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same topics?
Thank you so much!
چهارشنبه 30 فروردین 1396 07:02 ب.ظ
Hi to every , as I am truly eager of reading this website's post to
be updated daily. It includes fastidious data.
یکشنبه 27 فروردین 1396 04:34 ب.ظ
If you are going for best contents like myself,
only go to see this web page everyday since it gives quality contents, thanks
شنبه 26 فروردین 1396 09:56 ب.ظ
Appreciating the commitment you put into your website
and detailed information you present. It's great to come across a blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed information. Great read!
I've saved your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
جمعه 25 فروردین 1396 07:34 ب.ظ
It's amazing to go to see this site and reading the
views of all colleagues on the topic of this article, while I am also keen of getting familiarity.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 08:13 ب.ظ
Hey There. I found your blog using msn. This is a really well written article.
I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post.

I'll definitely return.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30