رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ :
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

                                   شانه منجمد

شانه منجمد یک بیماری است که شانه سفت و دردناک شده و حرکت در تمام جهات محدود می شود. تمرینات کششی عموماً شالوده درمان شانه منجمد است. همواره قبل از اجرای تمرینات شانه خود را گرم کنید. بهترین راه برای اینکار یک دوش یا حمام آبگرم به مدت 10 تا 15 دقیقه است. یا می توانید از پد یا حوله گرم و مرطوب استفاده نمایید، هرچند ممکن است به اندازه روش اول موثر نباشد.

. این مجموعه تمرینات شامل 5 تمرین کششی و 2 تمرین تقویتی می باشد که انتشارات مدرسه پزشکی هاروارد منتشر کرده است.

در تمرینات زیر کشش را تا حد تنش پیش ببرید،  نه تا حد درد.

1-     کشش آونگی: ابتدا با این تمرین شانه خود را آرام نمایید: ایستاده و کمی به جلو خم شوید. اجازه دهید بازوی آسیب دیده آویزان شود. بازو را حول دایره کوچکی دوران دهید. (با شعاع 30 سانتیمتر) 10 چرخش در هر جهت یکبار در روز. با بهبود تدریجی قطر چرخش را زیاد کرده اما هیچگاه فشار نیاورید. در صورت آمادگی کشش را با گرفتن یک وزنه سبک (1 تا 2 کیلوگرم) بیشتر کنید.

                                   شانه منجمد

2-     کشش حوله: یک انتهای یک حوله را پشت خود نگاه داشته و انتهای دیگر را با دست دیگر بگیرید. حوله را در وضعیت افقی قرار دهید. از دست سالم کمک بگیرید تا دست آسیب دیده را به سمت بالا کشش دهید.در نوع پیشرفته این کشش حوله را از شانه سالم بیاندازید و انتهای آنرا با دست آسیب دیده گرفته و با دست سالم به سمت کمر بکشید. این حرکت را 10 تا 20 بار در روز انجام دهید.

                               شانه منجمد

3-     راه رفتن انگشت: روبروی یک دیوار به فاصله سه چهارم طول دست بایستید. دست آسیب دیده را به دیوار رسانیده و با نوک انگشتان در سطح کمر دیوار را لمس کنید. با آرنج اندکی خمیده، به آرامی همچون عنکبوت انگشتان خود را به سمت بالا راه ببرید. تا آنجا که دست را براحتی می توانید بالا بیاورید. باید انگشتان شما این کار را انجام دهند نه عضلات شانه. به آرامی (اگر لازم شد با دست سالم) دستتان را پایین آورید. این حرکت را 10 تا 20 بار تکرار نمایید.

                                  شانه منجمد

4-     دسترسی متقابل: بنشینید یا بایستید. از دست سالم برای بالا بردن دست آسیب دیده از آرنج استفاده نمایید و آنرا درمقابل بدن بالا آورید. با فشار ملایمی به شانه کشش وارد نمایید. کشش را برای 15 تا 20 ثانیه نگاه دارید. این کار را 10 تا 20 بار در روز انجام دهید.

                             شانه منجمد

5-     کشش زیر بغل: با کمک دست سالم، دست آسیب دیده را روی یک قفسه تا ارتفاع سینه بالا آورید. به آرامی زانوهای خود را خم کنید، در زیر بغل خود کشش ایجاد نمایید. خم زانوها را بآرامی زیاد کنید. با هر بار خم زانو، کشش را کمی بیشتر کنید، اما نیرو بر آن وارد نکنید. این حرکت را 10 تا 20 بار در روز تکرار نمایید.

                          شانه منجمد

اگر دامنه حرکتتان بهبود یافته است تمرینات تقویتی عضلات rotator cuff را آغاز نمایید. اما از گرم بودن شانه و انجام تمرینات کششی قبل از این تمرینات مطمئن شوید.

6-     چرخش به بیرون: با استفاده از یک کش تمرینی یا تراباند بین دستان در حالت 90 درجه و چسبیده به پهلو بایستید. قسمت پایین دست آسیب دیده را به اندازه 5 تا 7 سانتیمتر به سمت بیرون بچرخانید و این وضعیت را برای 5 ثانیه نگاه دارید. 10 تا 15 بار در روز تکرار نمایید.

                                        شانه منجمد

7-     چرخش به داخل: کنار یک درب بسته بایستید و یک سمت کش را بر دستگیره در محکم نمایید. سمت دیگر را با دست آسیب دیده گرفته و آرنج را در زاویه 90 درجه نگاه دارید. کش را 5 تا 7 سانتیمتر به سمت بدن بکشید و برای 5 ثانیه نگاه داشته و کل حرکت را 10 تا 15 بار در روز تکرار نمایید.

                                    شانه منجمد





نوع مطلب :
برچسب ها : فیزیوتراپی، شانه منجمد، تمرینات درمانی، تمرین درمانی، حرکات کششی، frozen shoulder،
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 7 مهر 1395 07:49 ب.ظ
شرکت ایده‌پردازان، به عنوان مجری پروژه‌ های حرفه ای تبلیغاتی انتخاب شرکت‌ها و سازمان‌های برتر و پیشرو است زیرا ایده پردازان در ۱۲ سال فعالیت خود، افتخار برگزاری بیش از صدها همایش و کارگاه تخصصی امنیت فناوری اطلاعات، اجرای موفق‎ترین پروژه‎های تبلیغاتی کشور را در در حوزه های تولید کمپین های تبلیغاتی، طراحی حرفه ای اقلام چاپی و اجرای با کیفیت خدمات گرافیکی و همکاری با بیش از ۲۰۰ شرکت و سازمان مختلف را در کارنامه خود ثبت کرده است.

شرکت ایده‌پردازان، مجری پروژه‌ های حرفه ای تبلیغاتی با درک اهمیت فوق العادۀ ارتباط تصویری در بازاریابی و تبلیغـات، گروهـی از طراحان گرافیـک را با سرپرستی پیمان ناصرآبادی از حرفه ای ترین طراحان گرافیک و با ایده های بکر و توانمندی های هنری و فنی بالا، نقش موثـری را در تثبیـت هویـت بصری برندهای مشتریـان خود داشته است.
دوشنبه 5 مهر 1395 11:36 ق.ظ
تلگرام یکی از بهترین برنامه های پیام رسان در جهان میباشد که دارای طرفداران بسیار زیادی میباشد. این پیام رسان را میتوان امن ترین مسنجر جهان دانست که دارای کاربران زیادی در سراسر جهان است و شما میتوانید بدون هیچ نگرانی از امنیت و حریم خصوصی از این برنامه استفاده کرده و نگران حریم خصوصی خود نباشید چون تمامی پیام های رد و بدل شده در این مسنجر به صورت رمزنگاری شده میباشد و هیچ کس حتی خود کمپانی تلگرام نیز به پیام های شما دسترسی ندارند. در خود برنامه تلگرام گزینه ای برای حذف اکانت تلگرام وجود ندارد و شما باید به سایت تلگرام مراجعه کنید و اکانت خود را حذف کنید. در مواقعی هست که شما نیاز دارید اکانت خود را سریع حذف کنید و کل اطلاعات چت و غیره خود را حذف کنید اما روش آن را نمی دانید. برای این کار با با ما همراه باشید. ما در این پست قصد داریم آموزش حذف اکانت تلگرام را به شما آموزش دهیم.
پنجشنبه 1 مهر 1395 09:30 ق.ظ
با تشکر! مطلب جالبی بود. موفق و پیروز باشید
فیزیوتراپیست مریم نعیمی متشکر از نظر شما
چهارشنبه 31 شهریور 1395 08:18 ب.ظ
تشکر از مدیر وبلاگ بابت مطلب خوبشون
فیزیوتراپیست مریم نعیمی با سپاس
سه شنبه 30 شهریور 1395 10:20 ب.ظ
سلام عالی بود ممنون تشکر بابت مطلب قشنگت
فیزیوتراپیست مریم نعیمی ممنون از حمایت های شما
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 31 تا 35